Biblia i jej zagadnienia


1Kor14/34i 35

w ramach zagadnień dotyczących porzadku ,który powinien panowac w kosciele Paweł czyni tutaj krótka dygresje od kwesti proroctw
i jezyków oraz zasad ,które sie do nich odnoszą ,by podjać temat przerywania przez niektóre kobiety nauk głoszonych podczas koscielnych ,
nabozenstw,.
Skoro Pawł nie zmienia tematu przechodząc od powszechnej zasady milczenia kobiet (w34)do zadawania pytań w (35a),
nastepnie zaś powraca ponownie do uniwersalnej zasady milczenia,to jego ogólne stwierdzenie na temat kobiet w kosciele dotyczy
jedynie konkretnej sprawy przedstawionej w wer34a.I problemem jest tutaj słaba znajomośc Pisma przez kobiety ,nie zaś ich płeć.






Prawo biblijne nie zawiera ,zadnego konkretnego tekstu ,który nakazywałby kobietom milczenie,chociaz Paweł mógł powołac
się na argument ,ze storzenia,którego użył w 1Kor11/8-9.lub na skótki przekleństwa w Rdz 3/16.
Mógł tez uzyc słowa "Prawo " w szerokim znaczeniu 1Kor14/21.,majac na mysli ogólne podporządkowanie kobiet meżczyznom w
czasach Starego Testamentu wedłóg takiej interpretacji Paweł przeciwstawia sie prorokiniom z Koryntu ,
które nie uważaja ,że powinny byc poddane.
Zasada ta nie musi wedłóg Pawła dotyczyc wszystkich kultur,lecz fakt ,że kobiety były podporzadkowane meżczyznom w okresie S,T.
sugeruje ,ze nie jest dla nich złe,by w pewnych kulturach postawę taką przyjeły.Według innej interpretacji Paweł cytuje w
1Kor 14/34-35
pogląd koryntian , nastepnie zas go OBALA w 1Kor 14/36.,por.komentarz do 1Kor 14/22.
Inni maja co do tego watpliwości ,twierdząc ,ze argument 1Kor14/36 jest zbyt słaby ,by podwazyc poglad wyrazony w 1Kor 14/34-35.


(komentarz historyczno-kulturowy do N.T. CRAIG.F.KEENER- Prymasowska seria biblijna)


  PRZEJDŹ NA FORUM